Na początek warto pokrótce wyjaśnić dwa kluczowe terminy, które w znacznym stopniu decydują o widoczności strony w sieci. SEO to nic innego jak skrót od „Search Engine Optimization”, czyli „optymalizacji pod kątem wyszukiwarki”. W ten sposób określa się wszelkie działania na stronie, które mają na celu dostosować jej kod i zawartość do wytycznych Google i innych serwisów tego typu.
Pozycjonowanie jest z kolei często traktowane jako nieco szerzej zakrojony proces, który obejmuje także działania poza stroną, na przykład pozyskiwanie linków zewnętrznych czy promocję w mediach społecznościowych. Możemy spotkać się także z rozróżnieniem na „on-site SEO” oraz „off-site SEO”, również dotyczącym czynności na stronie i poza nią.
Co istotne, terminy „SEO” i „pozycjonowanie” bardzo często stosowane są zamiennie. Wynika to z faktu, że nawet przy założeniu nieco ściślejszej definicji i powyższego rozróżnienia SEO stanowi w zasadzie najistotniejszą część strategii pozycjonowania.
Dlaczego SEO jest tak ważne?
Zanim jeszcze przejdziemy do planu tworzenia strony, należy podkreślić centralną rolę, jaką SEO odgrywa w marketingu online strony internetowej.
Dlaczego działania z tego zakresu są aż tak istotne? To wynik ogromnej popularności Google i innych wyszukiwarek – niemal każdy internauta używa ich codziennie do szukania różnych informacji. Szacuje się, że ponad 90% użytkowników internetu w Polsce korzysta z Google.
Co więcej, większość zapytań kończy się na jednym z pierwszych wyników. To z kolei sprawia, że strony, które nie są w stanie wypozycjonować się na konkretne słowa kluczowe, mogą spodziewać się znacznie mniejszej liczby odwiedzin. W efekcie pozycjonowanie jest często podstawą strategii marketingu online, a bez skutecznego podejścia do tego tematu ciężko mówić o jakichkolwiek dalszych działaniach.
Dodaj komentarz