Jak stworzyć spójny feed na Instagramie? Przyciągnij uwagę i wyróżnij się na tle konkurencji - Codium | Software House

Jak stworzyć spójny feed na Instagramie? Przyciągnij uwagę i wyróżnij się na tle konkurencji

Marketing Wszystkie
29/05/2024
3 min

Każdego dnia na Instagramie pojawiają się miliony nowych postów. Konkurencja o uwagę użytkownika nie jest mała. Jak stworzyć spójny feed na Instagramie, tak aby Twój profil nie tylko przyciągnął uwagę, ale zatrzymał odbiorcę na dłużej? Sprawdź z nami!

Czym jest feed?

Feed instagramowy jest to ogólny zbiór treści, które są publikowane na profilu.

Zaliczają się do niego wszystkie zdjęcia i filmiki, które są widoczne dla użytkownika. Innymi słowy, można powiedzieć, że feed to siatka zdjęć udostępnianych na profilu instagramowym. To, w jaki sposób został on przygotowany oraz czy jest spójny, może przyciągnąć ludzi na dłużej.

Od czego zacząć tworzenie feedu na Instagramie?

Od czego zacząć tworzyć profil na Instagramie? Strategia to podstawa. Bez określenia, co i w jaki sposób chcesz przekazać użytkownikom, nie ma możliwości stworzenia spójnego feedu. 

To, jak będzie wyglądała strategia Twojego profilu, zależy od Ciebie. Oto kilka rad na początek.

  • Zastanów się, czy traktujesz go jako rozwój marki osobistej czy biznesowo.
  • Pomyśl jaką tematykę chcesz tam poruszać i w jaki sposób ją przekazywać. 
  • Zaplanuj czas, który poświęcisz na prowadzenie profilu.

Co wyróżnia dobry feed na Instagramie?

Twój profil na Instagramie będzie o wiele ciekawszy dla użytkownika, jeśli będzie spójny. Dobrym sposobem na osiągnięcie takiego efektu jest wykreowanie motywu przewodniego. Jak to zrobić? Pomysłami na wyróżnienie swojego feedu mogą być:

  • kolorystyka – spójna paleta kolorystyczna będzie widoczna na pierwszy rzut oka i może wyróżnić Twój profil, 
  • ramki – stosowanie takich form przyciąga uwagę i pozwala na szybką identyfikację profilu wśród wielu dostępnych postów, 
  • kompozycja – przyzwyczajenie użytkownika do pewnego spójnego stylu kompozycji naszych postów, który wpasowuje się w jego estetykę, sprawi, że zostanie on na dłużej, 
  • forma dodawania postów – to, w jakiej kolejności posty będą dodawane, ma również znaczenie, wyodrębnij kilka typów i zastanów się, jaki układ powinny mieć na siatce zdjęć.

Grafika przedstawiająca 3 siatki jak na poniższym przykładzie:

instagram_feed_example_view

Realizacja feedu na Instagramie – jak uniknąć wpadki?

Pierwszy krok – pomysł i strategia – już za Tobą. Przyszedł czas na realizację. 

Najważniejszą zasadą, dzięki której utrzymasz u siebie użytkowników, jest systematyczność. Ustal, co jaki czas będziesz publikować i trzymaj się tych założeń. Jak uniknąć wpadki? Zaplanuj kilka postów do przodu. Dzięki temu w razie nagłych sytuacji lub braku pomysłu nie będziesz mieć przestoju w publikacjach. 

Konsekwentne realizowanie swoich założeń i publikowanie spójnych (również tematycznie) treści przyniesie efekty w postaci stałych użytkowników. W końcu na tym nam wszystkim zależy, aby użytkownicy do nas wracali 😊

Jakość – najważniejszy element feedu

Nie zapominaj o jakości – zgodnie z zasadą „mniej, a lepiej”. Brak jakościowych treści, przygotowywane na szybko zdjęcia lub niedopracowane posty zostaną zauważone. 

Publikowane treści powinny być tak przygotowane, jakie samemu by się chciało oglądać. Pamiętaj – jakość zawsze się obroni.

Jak stworzyć spójny feed na Instagramie?

Podsumowując najważniejsze zasady tworzenia spójnego feedu na Instagramie: 

  • Przede wszystkim przemyślane i dobrze określone założenia profilu. Na początek sami musimy wiedzieć, co i w jakiej formie chcemy przekazać innym oraz jakie są nasze cele. 
  • Spójne wizualnie i tematycznie treści. Pozwolą one na wyróżnienie się spośród innych twórców. 
  • Systematyczność publikowania postów. Regularnie działające profile przyciągają stałych użytkowników. 

Na koniec nie możemy zapominać o tym, czego najczęściej sami oczekujemy od innych – jakość, jakość, jakość 😊

FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Czym jest feed?

Feed jest to ogólny zbiór treści, które są publikowane na profilu. Zaliczają się do niego wszystkie zdjęcia, filmiki i informacje, które są widoczne dla użytkownika.

Od czego zacząć tworzenie feedu na Instagramie?

Tworzenie feedu na Instagramie należy zacząć od przygotowania strategii, określenia celów oraz założeń. Kolejnym krokiem będzie przemyślenie motywu przewodniego i wizualnych aspektów naszego profilu.

Czym mogę się wyróżnić na Instagramie?

Aby wyróżnić się wśród wielu profili dostępnych na Instagramie, najlepiej stworzyć motyw przewodni swojego konta. Może to być kolorystyka, niecodzienne ramki, ciekawa kompozycja czy forma dodawania publikacji. Powinno to być coś, co spowoduje, że po zobaczeniu posta użytkownik będzie mógł łatwo zidentyfikować, do jakiego profilu ono należy.

Co jest najważniejsze przy tworzeniu konta instagramowego?

Najważniejsze aspekty podczas tworzenia konta instagramowego to spójność dodawanych treści, systematyczność oraz jakość.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tomasz Juśkiewicz Tomasz Juśkiewicz

Dusza towarzystwa i kreator pozytywnej atmosfery w naszym zespole. Idealny wieczór według Tomka to dobra muzyka i Lego

Kategorie

Popularne wpisy