Digital Marketing w Metaverse może występować w wielu formach. Na pewno warto rozważyć kampanie oparte na oferowaniu użytkownikom ciekawych, interaktywnych doświadczeń. Tą drogą poszła np. marka Vans, produkująca głównie buty na deskorolkę, tworząc w świecie Roblox wirtualny skatepark.
Ciekawym pomysłem jest także przeniesienie nie tylko marketingu, lecz także samej oferty do metawersum. Może to być dobre rozwiązanie chociażby dla firm odzieżowych – w końcu użytkownicy chcą wyróżniać się swoim ubiorem także online. Ponad połowa klientów należących do tzw. generacji „Z” wydała przynajmniej raz w życiu pieniądze na przedmioty istniejące tylko online, a wartość tego typu transakcji jest liczona już w miliardach dolarów. Część firm już teraz oferuje wirtualne wersje swoich produktów, na przykład jako elementy ubioru w Pokémon Go (m.in. Gucci, North Face) czy Fortnite (Balenciaga).
Poszczególne platformy tego rodzaju mogą być również idealnym sposobem na budowanie relacji z klientami. Warto przy tym podkreślić, że mimo niemałej ekscytacji w świecie technologii potencjał Metaverse nie jest łatwy do określenia. Szczególnie w fazie rozwoju takich koncepcji wdrażanie nowatorskich rozwiązań marketingowych może mieć rewelacyjne efekty. Wynika to nie tylko z samych możliwości metawersum, lecz także rozgłosu zdobytego przez odważne i nietypowe kampanie.
Dodaj komentarz