Nowoczesny Digital Marketing: wideo, social media i nie tylko - Codium | Software House

Nowoczesny Digital Marketing: wideo, social media i nie tylko

Marketing Biznes Wszystkie
26/07/2022
2 min

Cyfrowy marketing przechodzi w ostatnich latach prawdziwy rozkwit. Prosta, statyczna strona i podstawowe działania SEO już nie wystarczą, by osiągnąć sukces w sieci. Teraz liczy się profesjonalna, interaktywna zawartość – od treści wideo po posty na mediach społecznościowych. Czym charakteryzuje się skuteczny, nowoczesny Digital Marketing?

Nowoczesny Digital Marketing: filary, na których opiera się efektywna strategia

Zanim jeszcze przejdziemy do opisania działań i metod stosowanych w nowoczesnym Digital Marketingu, warto spojrzeć na trendy dotyczące całego rynku reklamy. Obecnie w centrum uwagi zawsze powinien znaleźć się klient: to właśnie wybory i decyzje odbiorców kierują zmianami w strategiach marketingowych.

 

Należy przede wszystkim podkreślić, że starsze, bardziej bezpośrednie metody promowania usług i produktów tracą obecnie efektywność. Konsumenci są po prostu zmęczeni reklamami tego typu, przez co często je całkowicie ignorują.

 

Jak wywrzeć dobre wrażenie na potencjalnym odbiorcy? Oto kilka zasad, które warto wziąć pod uwagę przy opracowywaniu strategii:

  1. Korzystaj z prawdziwych danych. Aktualnie marketerzy mają dostęp do wielu narzędzi z zakresu Big Data, które dostarczają cennych informacji o klientach oraz ich preferencjach. W efekcie nie musisz już opierać swoich działań na niepewnych prognozach.
  2. Zadbaj o wartościowy przekaz dla klienta. Dotyczy to zarówno treści wideo, które powinny być przede wszystkim interesujące i angażujące, jak i tekstów publikowanych w ramach content marketingu na stronie firmy. Realna wartość dodana dla odbiorcy to podstawa.
  3. Pamiętaj o szczerości. Przedstawiaj w reklamach realne informacje, prowadź otwartą politykę firmy i daj swoim odbiorcom dostęp do prawdziwych aktualności na temat towarów czy usług.
  4. Bezpośredni kontakt z klientami potrafi naprawdę zaowocować. To jedna z największych zalet oferowanych przez social media. Dzięki profilom na popularnych portalach społecznościowych klienci Twojej firmy będą mogli od razu rozwiązać wszelkie problemy i uzyskać błyskawiczną odpowiedź na pytania.

Kanały marketingu cyfrowego: social media, wideo, animacje i nie tylko

Aktualnie fundamentem tego typu działań niemal zawsze są media społecznościowe. Zależnie od Twojej grupy docelowej, możesz wybrać różne platformy – od Facebooka, poprzez TikToka czy Instagrama, aż po LinkedIn. To doskonały sposób, by zwiększyć zasięg swojej oferty, a jednocześnie utrzymać kontakt z klientami.

 

Do tego warto zainwestować w dobrze wykonane materiały wizualne. Wideo czy animacje reklamowe to formaty, które potrafią naprawdę przyciągnąć odbiorców – wystarczy wspomnieć, że ponad 80% internautów ogląda tego typu treści w sieci.

 

Kompletna strategia nowoczesnego Digital Marketingu powinna obejmować czynności na wielu polach: między innymi treści na stronie WWW, skuteczną obsługę social media czy właśnie video marketing.

 

Dokładny dobór kanałów reklamy musi jednak opierać się głównie na analizie grupy docelowej wraz z jej preferencjami. Warto także wykorzystać unikatowe pomysły, które można bez problemu wdrożyć z użyciem łatwo dostępnych, szeroko wykorzystywanych platform.

 

Przykładem takich działań może być pamiętna kampania Red Bulla z 2012 roku ze skokiem Felixa Baumgartnera. Skok z rekordowej wysokości 39 kilometrów (!) był szeroko promowany i opisywany w różnych mediach, a nagranie na YouTube obejrzało łącznie prawie 50 milionów osób!

FAQ

Często zadawane pytania

Jakie są filary skutecznej strategii nowoczesnego Digital Marketingu?

Nowoczesny Digital Marketing opiera się na kilku kluczowych zasadach, takich jak wykorzystanie prawdziwych danych, dostarczanie wartościowego przekazu dla klienta, prowadzenie otwartej i szczerej polityki firmy oraz nawiązywanie bezpośredniego kontaktu z klientami za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Jak dobrać właściwe kanały reklamowe?

Wybór odpowiednich kanałów reklamowych powinien opierać się na analizie grupy docelowej i ich preferencji. Warto również wykorzystać unikatowe pomysły i dostępne platformy, które umożliwiają szeroką dystrybucję treści.

FAQ

Często zadawane pytania

Jak zdefiniować grupę docelową w marketingu?

Grupa docelowa to odbiorcy, których chcemy dotrzeć za pomocą naszej strategii marketingowej. Nie są to wszyscy potencjalni klienci, ale osoby pasujące do określonego profilu klienta (buyer persona).

Jakie różnice istnieją między analizą grupy docelowej w sektorze B2B a B2C?

W sektorze B2B proces decyzyjny może być dłuższy, ponieważ klient analizuje zakup przez kilka miesięcy. Ponadto w B2B decyzję podejmuje zazwyczaj większa liczba osób z różnych działów firmy, co może wymagać dostosowania strategii marketingowej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Eryk Kałużny Codium Eryk Kałużny

Zainteresowany designem, fotografią i wszelką inną aktywnością artystyczną. W życiu prywatnym jeździ na rowerze szosowym i słucha muzyki elektronicznej.

Kategorie

Popularne wpisy

Odbierz darmowy poradnik
Jak stworzyć konwertujący landing page

Odbierz Ebook'a