Odpowiedź na to pytanie wiąże się bezpośrednio z najważniejszymi trendami w kwestii sposobu przeglądania internetu, które można zaobserwować już od kilku lat. Jak podaje portal Statista, aktualnie już niemal 60% ruchu sieciowego pochodzi właśnie ze sprzętów mobilnych. To liczba, która sukcesywnie wzrasta już od dawna – jeszcze w 2013 roku jej wartość znajdowała się dopiero w okolicach 30%.
Tego typu zmiany mają ogromny wpływ na wiele aspektów biznesu, szczególnie w kontekście projektowania stron. Jednocześnie nie można pominąć faktu, że smartfony charakteryzują się znacznie innymi proporcjami ekranu niż laptopy czy sprzęt klasy PC. Podczas gdy standard dla komputerów to poziomy layout (w proporcjach takich jak 16:9, 16:10 czy 21:9), w przypadku urządzeń mobilnych mamy do czynienia z pionowym układem. Sam fizyczny rozmiar ekranu jest z kolei znacznie mniejszy – nawet w przypadku takiej samej rozdzielczości. To oznacza, że wymagania wobec czytelności oraz projektu strony są zupełnie inne, co zdecydowanie należy wziąć pod uwagę przy tworzeniu strony dla swojej firmy czy sklepu.
Dodatkowo warto zaznaczyć, że dostosowanie się do urządzeń mobilnych to sposób, by skutecznie dotrzeć ze swoją ofertą do znacznie większego grona odbiorców. Mowa nie tylko o osobach, które przeglądają internet wyłącznie z użyciem smartfona. Dla wielu klientów lub czytelników urządzenia mobilne będą po prostu wygodniejsze. Odpowiedni projekt pozwoli zatem zwiększyć zaoferowanie proponowanymi towarami czy usługami, tym samym poprawiając wyniki finansowe firmy.
Dodaj komentarz