Wspomnieliśmy już o przejrzystości informacji – to w zasadzie najważniejsza zasada, której należy się trzymać przy tworzeniu designu strony produktu. Do tego nie bez znaczenia jest dopasowanie treści do urządzeń mobilnych oraz zapewnienie szybkiego ładowania witryny. Co jeszcze warto mieć na uwadze?
1. Postaraj się wzbudzić zainteresowanie klientów już na samym początku
Nie potrzeba wiele, by potencjalny odbiorca opuścił stronę – z tego względu warto zainteresować klientów produktem już na starcie. Najważniejsze informacje, zdjęcia, kluczowe korzyści oraz cena to informacje, które powinny znaleźć się na samej górze strony. Dzięki temu osoby odwiedzające stronę mogą od razu dowiedzieć się, dlaczego warto postawić na dany towar lub zapoznać się z nim bliżej – reszta podstrony produktu powinna z kolei zawierać bardziej szczegółowe informacje.
2. Zadbaj o atrakcyjne zdjęcia produktów
Około jedna trzecia klientów przegląda kilka zdjęć produktu przed zakupem i uznaje je za kluczowy czynnik przy wyborze. To kwestia, której zdecydowanie nie można pominąć. Na stronach produktowych powinny znaleźć się fotografie zarówno całych produktów, jak i najistotniejszych detali – warto także zadbać o udostępnienie zdjęć wykonanych z różnych perspektyw. Dobrym pomysłem mogą być też zdjęcia przedstawiające realne wykorzystanie produktu.
3. Pamiętaj o nawigacji
Często zdarza się, że przed ostateczną decyzją o zakupie klienci chcą porównać kilka innych, podobnych produktów. Najczęściej będą one umieszczone w tej samej kategorii – warto zatem zapewnić sprawną i łatwą nawigację pomiędzy poszczególnymi grupami produktów. Na stronach sklepów internetowych szczególnie dobrze sprawdzają się tzw. breadcrumbs, czyli niewielkie elementy nawigacyjne w postaci ścieżki prowadzącej do aktualnej podstrony.
4. Przygotuj mobilny wariant strony
Użytkownicy mobilni stanowią coraz większą część wszystkich internautów – to trend, który można zaobserwować szczególnie w kontekście e-commerce. Przygotowanie mobilnej wersji witryny to obecnie absolutna podstawa, by zapewnić użytkownikom odpowiednie wrażenia z korzystania ze strony.
Dodaj komentarz