Opowiedzmy historię o Twojej firmie w formie kolorów, stylu oraz znaku graficznego. Wszystko co składa się na spójność koncepcji firmy nazywamy identyfikacją wizualną lub brandingiem.
Opowiedzmy historię o Twojej firmie w formie kolorów, stylu oraz znaku graficznego. Wszystko co składa się na spójność koncepcji firmy nazywamy identyfikacją wizualną lub brandingiem.
Opowiedzmy historię o Twojej firmie w formie kolorów, stylu oraz znaku graficznego. Wszystko co składa się na spójność koncepcji firmy nazywamy identyfikacją wizualną lub brandingiem.
Identyfikacja wizualna (ang. visual identity) to podstawowe narzędzie, do kreowania wizerunku firmy na rynku. Określa ona ogół symboli, zasad kolorystycznych jak i typograficznych stosowanych w firmie w celu uzyskania czytelnej identyfikacji i uzyskanie unikatowości wśród innych marek.
Cudownie, ale przełóżmy to na praktykę. Identyfikacja wizualna to wykreowanie kontaktu Twojej firmy z odbiorcą. Stworzenie przemyślanej identyfikacji wzbudzi w odbiorcy skojarzenia, które zostaną w nim na długo. Będzie on identyfikował Twoją markę nie tylko wtedy, kiedy zobaczy logo.
Powstaje problem na kilku płaszczyznach. Wyobraźmy sobie sytuację w której stworzyliśmy produkt, który nie trafia do danej grupy docelowej. Nasz produkt się nie sprzedaje mimo, że poświęciliśmy mu dużo czasu i jest na prawdę dobry. Ukierunkowanie go do odpowiedniej grupy ludzi, będzie kluczem do osiągnięcia sukcesu. Dlatego jeśli na pierwszym etapie pominiemy krok o określeniu do kogo chcemy trafić w efekcie możemy napracować się zupełnie niepotrzebnie.
Opracowanie spójnej strategi ułatwi nam pracę na późniejszych etapach. Działając schematem o wiele łatwiej będzie nam przygotować kolejne materiały marketingowe.
No właśnie niekoniecznie. Czy gdy spojrzy na nie ktoś inny, czy wzbudzi w nim pozytywne odczucia, da poczucie zaufania? Czy choć trochę zasugeruje jaką branżą się zajmujesz? Może się okazać, że sam ładny znak graficzny nie spełni swojej roli. Źle zaprojektowane logo może nie tylko nie odpowiedzieć na te pytania, ale też wprowadzić odbiorcę w błąd a co gorsza wzbudzić nawet negatywne emocje.
Klient: Identyfikacji nie trzeba będzie robić od zera. Mamy już nazwę i logo w Paincie. Teraz musi to tylko dotknąć palec boży.
– Podesłała Patrycja z the brief – co znosi psychika grafika.
Zbudowanie świadomości wartości Twojej firmy będzie najważniejszym elementem brandingu. Zespół złożony z dobrych marketingowców oraz grafików będzie musiało stawić czoła temu zadaniu. W pierwszej fazie projektowania będzie ważne by testować zachowania ludzi. Pokaż swoje logo osobom ze swojego otoczenia, nie tylko poznasz ich opinie, ale na pewno zauważysz jakie emocje im towarzyszą.
Opowieść o Twojej firmie zawarta w znaku graficznym, brzmi dobrze prawda? Zastanów się od czego się zaczęło, kiedy wpadłeś na pomysł o swojej firmie. Przeanalizuj jaka jest misja Twoich działań, oraz do kogo chcesz trafić. Wszystko to może być zawarte w projekcie Twojego brandingu.
Przykładem takiego działania jest producent napoju na bazie grzybka kombuczy – Vandall. Choć sama nazwa nawiązuje do plemion z zamierzchłych czasów, może idealnie nadać klimatu producentowi napoju.
Na warsztat weźmy też logo monmute. Zamknięcie w logotypie koła rowerowego, krajobrazu włoskich gór (skąd pochodzą rowery monmute), Litery C oraz M, oraz belki pnące się ku górze symbolizujące rozwojowe działania marki.
Dobrze przemyślana identyfikacja wizualna to nasz najlepszy marketingowiec. Dzięki niej nadamy naszej firmie charakteru, oraz skrócimy nasz dystans z odbiorcą.
Zbiorem informacji o koncepcji, zasadach zaprojektowanej identyfikacji wizualnej jest księga znaku. Znajdziemy w niej przede wszystkim instrukcję obsługi logo, zbiór kolorystyk oraz fontów.
Jest ona niezbędna do zachowania zasad w każdym kolejnym etapie rozwoju firmy. Ale to temat na oddzielny artykuł
Dodaj komentarz