Termin USP, czyli „Unique Selling Proposition”, dosłownie tłumaczy się na język polski jako „unikatowa propozycja sprzedaży”. Co jednak dokładnie kryje się pod tym określeniem? Mowa o pewnych cechach, które sprawiają, że dany produkt wyróżnia się na tle konkurencji. Nie chodzi jednak tylko o kwestie takie jak atrakcyjna cena czy świetny standard wykonania – to deklaracje, z którymi każdy klient zetknął się już tysiące razy. Musi to być coś, co faktycznie zainteresuje odbiorcę i efektywnie uwydatni najważniejsze korzyści z danego produktu lub usługi.
Zastanawiając się nad USP wybranego rozwiązania, należy zwrócić uwagę przede wszystkim na to, dlaczego warto postawić właśnie na ten produkt zamiast innych propozycji dostępnych na rynku. Wyjątkowość jest w cenie zwłaszcza w przypadku handlu online, gdzie potencjalni klienci mają na wyciągnięcie ręki ogromną liczbę alternatywnych opcji.
USP powinno stanowić centralny element marketingu, wokół którego zbudowana będzie większość kampanii. To kwestia, która może zadecydować o powodzeniu sklepu – warto przy tym podkreślić, że nawet 90% stron e-commerce bankrutuje w ciągu zaledwie 120 dni od założenia. Aby odnieść sukces na tym niezwykle wymagającym rynku, po prostu trzeba się wyróżniać, a przy tym zadbać o skuteczny marketing.
Dodaj komentarz