Nie da się ukryć, że doświadczenie użytkownika ma ogromne znaczenie w kontekście kwestii takich jak zainteresowanie stroną internetową, sprzedaż czy konwersja. Nie można przy tym zapominać o użytkownikach mobilnych – w końcu to oni zaczynają już stanowić większość internautów. Responsywny design wpływa na wyniki działań marketingowych online na więcej niż jeden sposób – warto sprawdzić, jak wyglądają najważniejsze korzyści z takiego podejścia do projektowania stron.
Bardziej efektywny marketing
Responsywna strona internetowa może zwiększyć skuteczność kampanii reklamowych. Odbiorcy nie będą musieli „przerzucać” się na komputer, by odwiedzić witrynę – zamiast tego mogą wyświetlić ją od razu na dowolnym urządzeniu mobilnym.
Większy zasięg kampanii
Ze względu na fakt, że ponad połowa ruchu online pochodzi ze smartfonów, responsywny design oznacza w praktyce podwojenie wielkości grupy docelowej. Użytkownicy, którzy zobaczą na smartfonie witrynę o niewłaściwym układzie i źle dobranych wymiarach komponentów graficznych, prawdopodobnie od razu ją zamkną. Przy przejrzystym i wygodnym w obsłudze projekcie strony jest zupełnie inaczej – strona będzie zachęcać do zapoznania się z treścią, a także do dokonania zakupu.
Lepsza widoczność w wynikach wyszukiwania
To czynnik, który wynika z dwóch kwestii – jedną z nich jest brak konieczności inwestowania w dwie osobne kampanie SEO, przez co można skuteczniej zadbać o efektywność ogólnych działań związanych z pozycjonowaniem. Druga z kolei bezpośrednio wiąże się z działaniem wyszukiwarek internetowych.
Google uznaje responsywny design za zalecane podejście do tworzenia stron internetowych; co więcej, dostosowanie do urządzeń mobilnych jest jednym z czynników rankingowych wyszukiwarki. Warto także zaznaczyć, że Google udostępnia narzędzie, które pozwoli sprawdzić responsywność witryny pod wskazanym adresem URL.
Zadowoleni klienci
Na koniec warto wspomnieć także o klientach – pozytywne wrażenia z korzystania ze strony przełożą się na większą lojalność, zaufanie do firmy i chęć skorzystania z oferty. Według badania GoodFirms aż 73,1% użytkowników nie chce korzystać z nieresponsywnych witryn. To drugi najczęściej wskazywanych powodów do opuszczenia strony – większym problemem jest tylko długi czas ładowania z wynikiem 88,5%.
Dodaj komentarz