Aby móc liczyć na najlepsze efekty oraz pełne wykorzystanie zalet takiej metody marketingu, warto mieć na uwadze kilka kluczowych zasad dotyczących tworzenia filmów reklamowych. Na co należy zwrócić uwagę?
1. Określ cel kampanii
W zależności od tego, co Twoja firma chce osiągnąć z wykorzystaniem materiałów reklamowych wideo, forma i zawartość treści będzie nieco inna. Z tego względu w pierwszej kolejności istotne jest określenie celu kampanii: może to być m.in. budowanie świadomości o marce, promowanie produktu z oferty, przedstawienie promocji, rebranding czy dotarcie do nowych klientów.
2. Wykonaj analizę grupy docelowej
To krok, którego nie można pominąć w żadnej kampanii marketingowej. Chcąc z jak największą skutecznością dotrzeć do odbiorców, należy przede wszystkim dokładnie opisać profil grupy docelowej i dostosować przekaz do oczekiwań potencjalnych klientów. Warto przy tym wspomnieć, że poszczególne kanały wideo – np. Google Ads czy media społecznościowe – pozwalają na dość precyzyjne dostosowanie, kto będzie mógł zobaczyć przygotowane treści.
3. Dobra historia to podstawa
Choć nie każda kampania sprawdzi się w takiej formie, storytelling jest jednym z najpotężniejszych narzędzi w kontekście marketingu wideo. Ciekawa historia na pewno zainteresuje widzów, bezpośrednio wpływając na ich emocje, co przełoży się na większe zainteresowanie firmą i jej ofertą. Warto przy tym pamiętać o kwestiach takich jak:
- wiarygodność przedstawionej historii;
- spójność z identyfikacją marki i innymi materiałami marketingowymi;
- emocjonalny, a przy tym najlepiej stosunkowo prosty przekaz.
4. Wybierz właściwy rodzaj filmu
Szybki, kilkusekundowy spot, dłuższe nagranie z historią, a może dynamiczna animacja? Świat filmów reklamowych jest niezwykle różnorodny, a poszczególne typy treści można bez problemu dopasować do charakterystyki danej kampanii. Wybierając właściwą formę nagrania, należy zwrócić uwagę przede wszystkim na rodzaj przekazu i cel, który chcemy osiągnąć.
Dodaj komentarz