Blog Jak stworzyć filmy reklamowe, które realnie pomogą sprzedać produkt?
13/12/2022
6 min
Treści marketingowe wideo potrafią niezwykle skutecznie zainteresować, zaangażować i przekonać odbiorców. Tworzenie filmów reklamowych to jednak niemała inwestycja, przez co warto zadbać, by były one jak najbardziej efektywne. Jak to zrobić i na co zwrócić uwagę?
Filmy reklamowe – nie tylko telewizja
Choć większość osób kojarzy spoty reklamowe głównie z telewizją, obecnie kluczową rolę w tym obszarze marketingu odgrywają kanały online. Jednym z najważniejszych są media społecznościowe, jednak to nie wszystko. Promocyjne materiały wideo można umieścić także w wielu innych miejscach, między innymi na portalu YouTube, gdzie mogą być odtwarzane przed lub w trakcie filmów od różnych twórców.
Co ciekawe, aktualnie przeciętny internauta spędza już ponad 100 minut dziennie na oglądaniu wideo. Część tego czasu niemal zawsze przypada na reklamy – dzięki temu można mieć niemal pewność, że przygotowane treści trafią do odbiorców.
Gdzie publikować filmy reklamowe?
Zanim jeszcze przejdziemy do zasad tworzenia skutecznego filmu reklamowego, warto zwrócić uwagę na niezwykle ważną kwestię związaną z tego typu strategiami marketingowymi, czyli miejsce publikacji. Zależnie od możliwości firmy można postawić na kilka różnych kanałów; w większości przypadków na każdym z nich może pojawić się ten sam materiał. Oto kilka miejsc, w których warto zamieszczać filmy reklamowe.
Własna strona internetowa firmy– nagrania mogą znaleźć się na przykład na stronie głównej, podstronach produktów czy w zakładce „O nas”. Firmowa witryna to często najważniejsze miejsce na publikację tego typu materiałów.
Media społecznościowe – Facebook, LinkedIn czy Instagram są świetnymi sposobami na zwiększenie zasięgu swoich działań marketingowych i skuteczne dotarcie do grupy docelowej. Aktualnie na większości portali tego typu materiały sponsorowane są wyświetlane wraz ze standardowym feedem, dzięki czemu mogą być bez problemu zauważone przez spore grono odbiorców.
Google Ads, czyli reklamy na YouTube– przygotowując kampanię Google Ads, można przygotować nie tylko tekstowe reklamy wyświetlane nad wynikami wyszukiwania, lecz także m.in. materiały wideo. To właśnie w ten sposób tworzy się treści reklamowe wyświetlane przed lub w trakcie filmów publikowanych na portalu YouTube. Podobnie jak w przypadku innych rozwiązań w ramach Google Ads, można liczyć na dość rozbudowane możliwości konfiguracji. Należy zaznaczyć, że przy niektórych wariantach reklam czas trwania materiału jest ograniczony do 5, 6 lub 15 sekund.
Samodzielne treści na YouTube – własny kanał firmy na YouTube może być także dobrym miejscem na publikowanie treści marketingowych. Dodatkowo takie rozwiązanie można połączyć z dłuższymi nagraniami na temat poszczególnych elementów oferty czy realizowanych usług, co pozwoli lepiej przedstawić działalność firmy i zbudować ekspercki wizerunek przedsiębiorstwa.
Telebimy– to rozwiązanie, które wiąże się ze sporymi wydatkami, jednak może być bardzo efektywne. Jeśli możemy sobie na to pozwolić, warto postawić na wyświetlanie filmów reklamowych na telebimach, które – w zależności od lokalizacji – mogą być oglądane każdego dnia nawet przez tysiące ludzi.
Dlaczego warto wybrać taką formę marketingu?
Zdecydowana większość ludzi to tzw. wzrokowcy – atrakcyjne, angażujące treści wizualne trafiają do odbiorców w najbardziej skuteczny sposób. Widać to jeszcze bardziej właśnie na przykładzie filmów reklamowych, które łączą obraz z ruchem, by zaciekawić widzów. To właśnie zaangażowanie odbiorców jest najmocniejszym atutem marketingu wideo, lecz to jeszcze nie wszystko.
Kolejną zaletą wideo jest możliwość przekazania wielu informacji o zarówno samej ofercie, jak i wartościach firmy w krótkim, łatwym do przyswojenia formacie. Dodatkowo tworzenie filmów reklamowych jest coraz bardziej opłacalne, dzięki czemu tego typu rozwiązania są dostępne na wyciągnięcie ręki dla wielu firm, nawet tych stosunkowo niewielkich. Podsumowując, najistotniejsze powody, by postawić na filmy reklamowe, to:
możliwość skutecznego zaangażowania odbiorców;
szansa na skuteczne przedstawienie firmy i jej oferty;
łatwość przygotowania materiału, który będzie zrozumiały i prosty w odbiorze;
możliwość publikacji treści z użyciem kilku kanałów, co pozwala dotrzeć do większego grona potencjalnych klientów;
opłacalność, nawet pomimo wyższych kosztów niż w przypadku wielu innych form marketingu.
Jak przygotować skuteczny film reklamowy?
Aby móc liczyć na najlepsze efekty oraz pełne wykorzystanie zalet takiej metody marketingu, warto mieć na uwadze kilka kluczowych zasad dotyczących tworzenia filmów reklamowych. Na co należy zwrócić uwagę?
1. Określ cel kampanii
W zależności od tego, co Twoja firma chce osiągnąć z wykorzystaniem materiałów reklamowych wideo, forma i zawartość treści będzie nieco inna. Z tego względu w pierwszej kolejności istotne jest określenie celu kampanii: może to być m.in. budowanie świadomości o marce, promowanie produktu z oferty, przedstawienie promocji, rebranding czy dotarcie do nowych klientów.
2. Wykonaj analizę grupy docelowej
To krok, którego nie można pominąć w żadnej kampanii marketingowej. Chcąc z jak największą skutecznością dotrzeć do odbiorców, należy przede wszystkim dokładnie opisać profil grupy docelowej i dostosować przekaz do oczekiwań potencjalnych klientów. Warto przy tym wspomnieć, że poszczególne kanały wideo – np. Google Ads czy media społecznościowe – pozwalają na dość precyzyjne dostosowanie, kto będzie mógł zobaczyć przygotowane treści.
3. Dobra historia to podstawa
Choć nie każda kampania sprawdzi się w takiej formie, storytellingjest jednym z najpotężniejszych narzędzi w kontekście marketingu wideo. Ciekawa historia na pewno zainteresuje widzów, bezpośrednio wpływając na ich emocje, co przełoży się na większe zainteresowanie firmą i jej ofertą. Warto przy tym pamiętać o kwestiach takich jak:
wiarygodność przedstawionej historii;
spójność z identyfikacją marki i innymi materiałami marketingowymi;
emocjonalny, a przy tym najlepiej stosunkowo prosty przekaz.
4. Wybierz właściwy rodzaj filmu
Szybki, kilkusekundowy spot, dłuższe nagranie z historią, a może dynamiczna animacja? Świat filmów reklamowych jest niezwykle różnorodny, a poszczególne typy treści można bez problemu dopasować do charakterystyki danej kampanii. Wybierając właściwą formę nagrania, należy zwrócić uwagę przede wszystkim na rodzaj przekazu i cel, który chcemy osiągnąć.
Zainteresowany designem, fotografią i wszelką inną aktywnością artystyczną. W życiu prywatnym jeździ na rowerze szosowym i słucha muzyki elektronicznej.
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Dodaj komentarz