Chcesz ułatwić odbiorcom rozpoznanie Twojej marki? Dowiedz się więcej na temat identyfikacji wizualnej i wykreuj wizerunek swojej firmy.
Chcesz ułatwić odbiorcom rozpoznanie Twojej marki? Dowiedz się więcej na temat identyfikacji wizualnej i wykreuj wizerunek swojej firmy.
Identyfikacja wizualna inaczej nazywana jest corporate identity lub visual identity. Jest to zbiór cech wizualnych, do których należy się stosować podczas projektowania każdego elementu graficznego, bazując na palecie kolorów, typografii oraz stylu.
Wszelkie elementy graficzne zgodnie z dobrze dobraną identyfikacją wizualną powinny odzwierciedlać tożsamość marki – charakter, ideę oraz podkreślać to, co wyróżnia ją na tle konkurencji.
Spójna identyfikacja wizualna zapadnie w pamięć odbiorcom oraz pozwoli na szybkie i bezproblemowe rozpoznanie marki na podstawie jej warstwy wizualnej.
W ramach pracy nad spójną identyfikacją wizualną można wyodrębnić wiele elementów graficznych, które warto pod tym kątem przygotować. Oto przykłady, o których nie można zapomnieć:
Przykładowa księga znaku przygotowana przez Codium dla marki monmute
Przykładowa strona internetowa przygotowana przez Codium dla marki Craftears
Przykład papieru firmowego oraz wizytówek przygotowany przez Codium dla marki JW Kancelaria Radcy Prawnego Justyna Walter
Przykład wewnętrznego oznakowania firmy przygotowany przez Codium dla marki Kroplówka.pl
Dobrze zaplanowana identyfikacja wizualna marki może spełniać wiele ważnych funkcji. Jedną z podstawowych jest wyróżnienie danej firmy na rynku. Odbiorcy są bombardowani wieloma komunikatami z każdej strony. Łatwo się w tym pogubić. Pozyskanie uwagi użytkownika w natłoku komunikatów nie jest proste. Zaprojektowanie wizualnych aspektów marki w taki sposób, by się wyróżniały, może pomóc w łatwiejszym rozpoznawaniu jej przez odbiorców.
Poprzez spójną warstwę wizualną możemy również budować świadomość marki i przekazywać jej wartości. Kształtowanie skojarzeń z marką i budowanie zaufania do niej może być przeprowadzane także przez wyeksponowanie jej cech w grafikach oraz innych elementach wizualnych.
Wywoływanie konkretnych emocji i odczuć u odbiorcy, który wpisuje się w cechy ważne dla naszej marki, może nie tylko zainteresować odbiorcę, ale także budować jego zaufanie.
Wizerunek firmy jest niezwykle ważny pod względem jej funkcjonowania na rynku. Konkurencja w niemalże każdej branży jest wysoka, a natłok informacji przekazywanych użytkownikom utrudnia dotarcie do potencjalnych klientów.
Spójny i przemyślany wizerunek firmy, który w każdym aspekcie wizualnym tworzy jedną całość, pomaga zbudować zaufanie u odbiorcy i buduje jego świadomość na temat marki.
Dobrze opracowana identyfikacja wizualna pozwoli również w czasie rozwoju firmy na szybkie i dokładne wprowadzenie kolejnych osób (grafików, twórców treści, social media managerów), tak aby ich praca była spójna z tym, co było tworzone do tej pory.
Budowanie identyfikacji wizualnej to proces długofalowy i należy się uzbroić w cierpliwość. Jednak praca nad każdym elementem pozwoli na stworzenie spójnego wizerunku firmy w oczach innych.
Proces planowania i tworzenia identyfikacji wizualnej marki jest czasochłonny. Jest to jednak inwestycja w przyszłość, której owoce można zbierać przez lata. Dobrze zaplanowana identyfikacja pozwoli na budowanie spójnego wizerunku marki przez wiele osób. Konsekwencja w tym aspekcie daje możliwość zbudowania zaufania u odbiorcy, a także świadomości marki.
Dodaj komentarz