W przypadku rynku e-commerce należy zwrócić uwagę przede wszystkim na fakt, że jest to niezwykle konkurencyjna branża. Oznacza to, że chcąc odnieść sukces, trzeba zaoferować klientom coś naprawdę unikatowego. Na tle innych firm można wyróżnić się właśnie poprzez skuteczny CX – to również doskonała metoda, by zdobyć zaufanie klientów i zachęcić ich do ponownego skorzystania z oferty. Oto trzy kluczowe korzyści, które można osiągnąć dzięki CX.
1. CX to sposób na budowanie zaufania wśród grupy docelowej
Pozytywne doświadczenia dotyczące firmy, procesu zakupowego czy oferty produktowej naturalnie przekładają się na większą chęć ponownego skorzystania z dostępnych towarów. To jednocześnie łączy się ze wzrostem zaufania wśród klientów. Customer experience to kluczowy czynnik w budowaniu relacji z marką – warto przy tym zaznaczyć, że w przypadku e-commerce ma to często większe znaczenie nawet niż charakterystyka oferowanych produktów.
Aby w pełni wykorzystać ten aspekt, należy pamiętać o dostarczaniu wartości przy każdej interakcji z marką. W efekcie można liczyć nie tylko na większe zaufanie od samych kupujących, lecz także na przekazywanie pozytywnych informacji o firmie kolejnym potencjalnym klientom.
2. Customer experience może stanowić USP – Unique Selling Proposition
Wspomnieliśmy już, że na rynku e-commerce warto się wyróżniać: to czynnik, na którym skupia się koncepcja USP, czyli Unique Selling Proposition – unikalnej propozycji sprzedażowej. Świetnym sposobem, by zaoferować klientom coś wyjątkowego, może okazać się właśnie wysoka jakość doświadczeń związanych z zakupami w danym sklepie.
Jak to zrobić? Sposobów jest naprawdę dużo – to m.in. oferowanie produktów i usług, których nie można znaleźć nigdzie indziej, działania przyjazne klientom, które wyróżniają się na tle konkurencji, a także specjalne wydarzenia, promocje i inicjatywy. Najistotniejszy pod tym względem jest fakt, że powinny być to doświadczenia, które nie są dostępne u innych firm.
3. CX ma realne przełożenie na sprzedaż
Według badań firmy Walker nawet 86% klientów jest w stanie zapłacić więcej za lepszy CX. Nie da się zatem pominąć ogromnego wpływu doświadczeń klienta na sprzedaż – to czynnik, który może zadecydować o różnicy pomiędzy firmami oferującymi podobne towary czy usługi. Zwiększona częstotliwość zakupów, wyższa wartość koszyka oraz większa chęć ponownego skorzystania z oferty to tylko część wymiernych korzyści z dobrego CX.
Dodaj komentarz