Kolejną nieocenioną zaletą jest analityka dostępna w systemie Google Ads. Podstawowe wskaźniki takie jak kliknięcia, wyświetlenia, CPC czy CTR dostępne są w systemie od razu po uruchomieniu kampanii. Dodatkowe możliwości uzyskujemy po zainstalowaniu odpowiednich kodów na stronie, którą zamierzamy promować. Takie działanie da nam dostęp do zaawansowanych możliwości takich jak pomiar konwersji, czyli wartościowych działań użytkowników wykonywanych na promowanej stronie.
Przykładem takich działań mogą być:
- Przejścia na wybrane podstrony
- Kliknięcia w konkretne przyciski
- Przesłania formularzy
- Zakup w sklepie internetowym
- Klik w telefon lub email
- Przewinięcie strony do określonego momentu
Prowadząc kampanię Google Ads, na promowanej stronie warto zainstalować osobne narzędzie stworzone specjalnie z myślą o analityce – Google Analytics. Oba narzędzia można ze sobą połączyć w ich ustawieniach, co sprawi, że w systemie Google Ads pojawią się dodatkowe kolumny oraz możliwości. Ponadto Google Analytics dostarcza nam niezwykle cennych informacji o użytkownikach trafiających na stronę ze wszystkich kanałów, co pozwoli nam porównać ich efektywność oraz wyciągnąć wiele więcej cennych wniosków.
Najważniejsze już za nami, jednak warto wypunktować jeszcze kilka zalet Google Ads:
- Duża różnorodność typów reklam
- Możliwość wyboru odpowiedniej strategii ustalania stawek w zależności od celu kampanii (np. maks. liczbę kliknięć, maks. liczbę konwersji)
- Możliwość tworzenia list odbiorców i ponownym docieraniu do nich za pomocą reklam (Remarketing)
- Dotarcie do użytkownika w momencie wyszukiwania przez niego usług czy produktów, czyli w momencie kiedy jest najbardziej skłonny do ich zakupu
- Możliwość emitowania reklam w YouTube
- Sprawne wsparcie konsultantów Google, z którymi bardzo łatwo się skontaktować
- Ciągły rozwój systemu, które oferuje coraz więcej możliwości
- Wykorzystywanie uczenia maszynowego do optymalizacji kampanii
Dodaj komentarz