Mimo dość krótkiego stażu reklam rozszerzonych, które zadebiutowały dopiero w 2016 roku, już w 2022 r. Google zdecydowało się na wycofanie tego rodzaju treści z Google Ads. Pomysł na tego typu zawartość był prosty – to nic innego, jak reklamy z dodatkowym tekstem.
Od niedawna jednak domyślnym wyborem przy tworzeniu kampanii są elastyczne reklamy tekstowe, czyli RSA – Responsive Search Ads. Ich działanie jest w pewnym stopniu podobne, jednak wyróżnikiem jest większa swoboda w przygotowywaniu treści, co niesie za sobą większe możliwości w zakresie generowania reklam. Korzystanie z RSA opiera się na opracowaniu licznych elementów tekstowych, które są następnie łączone przez algorytmy Google.
W 2023 r. Google planuje rozwijać funkcjonalność RSA, skupiając się przede wszystkim na funkcjach związanych z automatyzacją. Jak podaje firma z Mountain View, już teraz maksymalne wykorzystanie dostępnych opcji pozwala na utworzenie 40 tysięcy kombinacji reklamy.
Dodaj komentarz