Animacja 3D jest w pewnym sensie ewolucją animacji 2D – podstawową różnicą jest w końcu dodanie trzeciego wymiaru, który pozwala przedstawić głębię obiektów, postaci i scen. Z użyciem tego typu treści można bardzo dokładnie i realistycznie przedstawić dowolny produkt z każdej strony, stosując przy tym m.in. przybliżenia czy różne kąty.
Możliwości animacji 3D są naprawdę rozległe, jednak taki rodzaj materiałów najlepiej pasuje do kampanii, w których liczy się skuteczne pokazanie funkcjonalności i praktyczności wybranego rozwiązania. Nie jest to jednak jedyna opcja – z odpowiednim przygotowaniem treści 3D sprawdzą się również przy bardziej abstrakcyjnych tematach.
Jednym z najlepszych przykładów animacji trójwymiarowej jest reklama Coca-Coli „Happiness Factory” z 2006 roku, która zdobyła wiele różnych branżowych nagród. To idealny przykład kluczowych zalet treści 3D – z ich użyciem nie trzeba przejmować się żadnymi ograniczeniami i można naprawdę dać się ponieść kreatywności.
Kiedy warto wybrać animację 3D?
Animacja 3D to dość uniwersalny rodzaj treści, choć w niektórych kampaniach to podejście wypada lepiej niż w innych przypadkach. Mowa między innymi o prezentacjach zaawansowanych produktów, w których skomplikowane funkcje mogą być przedstawione za pomocą stworzonych komputerowo przekrojów. To także dobry wybór dla materiałów pokazujących coś unikatowego i przygotować treści, które nie byłyby możliwe do opracowania z użyciem konwencjonalnych metod. Należy jednak pamiętać, że animacja 3D to przeważnie najbardziej kosztowny rodzaj treści.
Dodaj komentarz