Jak przygotować design strony produktu, który zwiększy konwersję? - Codium | Software House

Jak przygotować design strony produktu, który zwiększy konwersję?

Strony internetowe Biznes Marketing Projektowanie Wszystkie
24/11/2022
4 min

Co zrobić, by sklep internetowy mógł przynosić oczekiwane zyski? Warto zadbać między innymi o projekt strony. Nawet najlepsza oferta nie trafi do klientów, jeśli będzie zaprezentowana w nieodpowiedni sposób. Szczególnie istotne są podstrony produktów, często stanowiące miejsce, w którym odbiorcy podejmują ostateczną decyzję o zakupie – lub opuszczeniu sklepu. Jak zadbać o tę kwestię i jak powinna wyglądać strona produktu?

Konwersja – co to właściwie jest?

Według słownikowych definicji „konwersja” to proces przekształcania czegoś – termin ten stosuje się między innymi w chemii czy informatyce. Jest to jednak słowo, z którym często można się spotkać również w kontekście marketingu. Co w tym przypadku oznacza „konwersja”? Jest to wykonanie określonej czynności przez odbiorcę po wizycie na stronie internetowej – gdy chodzi o sklepy internetowe, mówi się najczęściej o zakupie produktów.

 

Warto zaznaczyć, że konwersja może wiązać się z zupełnie innymi czynnościami w zależności od rodzaju strony internetowej. Również w tym przypadku jest to jednak pewnego rodzaju przekształcenie: ruch na stronie zostaje przekonwertowany na pożądane działanie ze strony klienta.

 

Istotnym pojęciem jest też „współczynnik konwersji” (ang. conversion rate). Jego wartość wyraża procent odbiorców, którzy wykonali określoną czynność na stronie, w stosunku do łącznej liczby odwiedzin. Dla przykładu, jeśli po tysiącu wizyt na stronie odnotowaliśmy 50 transakcji, mamy do czynienia ze współczynnikiem konwersji na poziomie 5%.

 

konwersja grafika

Przykład

Celem konwersji może być m.in. sprzedaż, spędzenie określonego czasu na stronie, rejestracja, pobranie pliku czy kliknięcie reklamy.

Ile wynosi dobry współczynnik konwersji?

Odpowiedź na to pytanie zależy przede wszystkim od branży i rodzaju strony internetowej. Aby móc precyzyjnie określić swoje oczekiwania w tej kwestii, warto zatem w pierwszej kolejności znaleźć statystyki dotyczące danego sektora.

 

W przypadku e-commerce konkurencja jest stosunkowo duża, co oznacza, że klienci mogą przeważnie znaleźć podobne produkty w wielu miejscach. To z kolei prowadzi do dość niskiego współczynnika konwersji. Średnia wartość na rynku e-commerce wynosi 2,58%; najczęściej wynik znajduje się w granicach 1-4%. Jeśli zatem uda się osiągnąć wyższe rezultaty, można bez wahania stwierdzić, że zarówno projekt strony, jak i działania marketingowe zostały zrealizowane w odpowiedni, skuteczny sposób.

Co wpływa na konwersję w sklepach internetowych?

Wartość współczynnika konwersji w e-commerce zależy od wielu czynników – od oferty sklepu, poprzez zabezpieczenia na stronie, aż po doświadczenia użytkownika. W pierwszej kolejności należy zadbać, aby asortyment sam w sobie był interesujący i wyróżniał się od konkurencji – bez tego pozostałe czynności przyniosą niewielki efekt.

 

Co więcej, witryna sklepu powinna być funkcjonalna, łatwa w użytkowaniu i skutecznie chronić dane klientów. Warto pamiętać, że zakupy online wymagają wprowadzania bardzo newralgicznych informacji, takich jak dane karty kredytowej, co wymusza potrzebę stosowania solidnych zabezpieczeń. Certyfikat SSL to podstawa, ale warto zadbać także o inne mechanizmy ochrony danych.

 

Ogromne znaczenie w kontekście e-commerce ma nie tylko komfort korzystania ze strony, lecz także jej design. Odpowiedni projekt powinien zachęcać odbiorców do zakupów przede wszystkim poprzez skuteczne, przejrzyste przedstawienie najważniejszych informacji. Specyfikacja produktu, dostępność, czas wysyłki, cena, kluczowe cechy – to kwestie, które bezpośrednio wpływają na decyzję o zakupie, a tym samym na współczynnik konwersji sklepu. Nie są to jednak jedyne czynniki odgrywające rolę w projektowaniu strony produktu. Oto kilka porad, które mogą przydać się w każdym sklepie internetowym.

Jak zaprojektować stronę produktu, która korzystnie wpłynie na współczynnik konwersji?

Wspomnieliśmy już o przejrzystości informacji – to w zasadzie najważniejsza zasada, której należy się trzymać przy tworzeniu designu strony produktu. Do tego nie bez znaczenia jest dopasowanie treści do urządzeń mobilnych oraz zapewnienie szybkiego ładowania witryny. Co jeszcze warto mieć na uwadze?

 

1. Postaraj się wzbudzić zainteresowanie klientów już na samym początku

Nie potrzeba wiele, by potencjalny odbiorca opuścił stronę – z tego względu warto zainteresować klientów produktem już na starcie. Najważniejsze informacje, zdjęcia, kluczowe korzyści oraz cena to informacje, które powinny znaleźć się na samej górze strony. Dzięki temu osoby odwiedzające stronę mogą od razu dowiedzieć się, dlaczego warto postawić na dany towar lub zapoznać się z nim bliżej – reszta podstrony produktu powinna z kolei zawierać bardziej szczegółowe informacje.

 

2. Zadbaj o atrakcyjne zdjęcia produktów

Około jedna trzecia klientów przegląda kilka zdjęć produktu przed zakupem i uznaje je za kluczowy czynnik przy wyborze. To kwestia, której zdecydowanie nie można pominąć. Na stronach produktowych powinny znaleźć się fotografie zarówno całych produktów, jak i najistotniejszych detali – warto także zadbać o udostępnienie zdjęć wykonanych z różnych perspektyw. Dobrym pomysłem mogą być też zdjęcia przedstawiające realne wykorzystanie produktu.

 

3. Pamiętaj o nawigacji

Często zdarza się, że przed ostateczną decyzją o zakupie klienci chcą porównać kilka innych, podobnych produktów. Najczęściej będą one umieszczone w tej samej kategorii – warto zatem zapewnić sprawną i łatwą nawigację pomiędzy poszczególnymi grupami produktów. Na stronach sklepów internetowych szczególnie dobrze sprawdzają się tzw. breadcrumbs, czyli niewielkie elementy nawigacyjne w postaci ścieżki prowadzącej do aktualnej podstrony.

 

4. Przygotuj mobilny wariant strony

Użytkownicy mobilni stanowią coraz większą część wszystkich internautów – to trend, który można zaobserwować szczególnie w kontekście e-commerce. Przygotowanie mobilnej wersji witryny to obecnie absolutna podstawa, by zapewnić użytkownikom odpowiednie wrażenia z korzystania ze strony.

 

FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Co to jest konwersja i jak wpływa na skuteczność sklepu internetowego?

Konwersja to proces, w którym odwiedzający strony internetowej podejmują określoną pożądaną akcję, taką jak zakup produktu. W sklepach internetowych konwersja jest miarą skuteczności strony i może być wyrażona jako współczynnik konwersji, czyli procent użytkowników, którzy dokonali zakupu w stosunku do wszystkich odwiedzin strony.

Jaki jest dobry współczynnik konwersji w sklepach internetowych?

Dobry współczynnik konwersji w sklepach internetowych zależy od branży i rodzaju strony. Średnia wartość na rynku e-commerce wynosi około 2,58%, ale może się różnić w zależności od specyfiki działalności.

Co wpływa na konwersję w sklepach internetowych?

Wartość współczynnika konwersji w sklepach internetowych zależy od wielu czynników, takich jak atrakcyjność oferty, funkcjonalność strony, bezpieczeństwo transakcji oraz doświadczenia użytkownika.

Jak zaprojektować stronę produktu, aby wpłynęła korzystnie na konwersję?

Strona produktu powinna być przejrzysta, łatwa w nawigacji i zawierać istotne informacje na temat produktu, atrakcyjne zdjęcia oraz możliwość porównania produktów. Należy także zadbać o responsywność strony, czyli jej dostosowanie do urządzeń mobilnych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Eryk Kałużny Codium Eryk Kałużny

Zainteresowany designem, fotografią i wszelką inną aktywnością artystyczną. W życiu prywatnym jeździ na rowerze szosowym i słucha muzyki elektronicznej.

Kategorie

Popularne wpisy

Odbierz darmowy poradnik
Jak stworzyć konwertujący landing page

Odbierz Ebook'a