Co będzie wezwaniem do działania na Twoim landing page? Ogólnym wezwaniem będzie przycisk, ale może zdarzyć się, że będzie to formularz lub link. Skupmy się na przycisku, ponieważ dobrze zoptymalizowany może nawet podwoić konwersję.
Jego kolor może okazać się kluczowy, choć ciężko określić jeden który zawsze będzie złotym środkiem. Musi on zdecydowanie wyróżnić się na tle ogólnej kolorystyki landing page’a. Jego kontrast musi przyciągnąć uwagę użytkownika. Jeśli wykorzystałeś do swojego projektu jasne błękity czy też zielenie spróbuj zrobić CTA w kolorze czerwieni – pomarańczu.
Na przykładzie jednej witryny, zmiana koloru przycisku CTA z zielonego na czerwony, ukazała że konwersja zwiększyła się o 21%!
Wytłumaczeniem mogł być fakt, że cała strona była w kolorach zieleni. Niekontrastowy przycisk nie wyróżnił się co nie zmuszało użytkownika do podjęcia działania. Nie jest to jednak stałym przepisem, w psychologii kolor czerwony może również dać odbiorcy znak „stop” jeśli użyjemy go niestosownie.
Istotne jest również umieszczenie przycisku. W zależności od długości Landing page, jeśli Twoja strona jest krótka wystarczy umieścić jeden przycisk CTA. Ważne jest też, w przypadku dłuższego landing page’a by pojawiał się w dłuższych odstępach czasowych. Zadbaj też o to, by użytkownik nie musiał go długo szukać na stronie.
Testowanie Twoich rozwiązań na landing page’u (przez dwa tygodnie lub miesiąc) może przynieść ogromne korzyści oraz zmaksymalizować konwersję w czasie trwania kompanii marketingowej.
Dodaj komentarz