Najpopularniejsze systemy CMS dla sklepów internetowych - Codium | Software House

Najpopularniejsze systemy CMS dla sklepów internetowych

Strony internetowe Wszystkie
26/01/2023
5 min

Podobnie jak w przypadku „zwykłych” witryn internetowych, wiele sklepów online powstaje na bazie systemów CMS. To dobry sposób, by wykorzystać gotowe rozwiązania i znacznie usprawnić proces tworzenia strony. Które z tego typu propozycji cieszą się największą popularnością?

Statystyki e-commerce – najpopularniejsze systemy CMS

Zdecydowanie najczęściej stosowanym rozwiązaniem przy tworzeniu stron internetowych jest WordPress – nie inaczej jest w przypadku witryn e-commerce. Mowa jednak właściwie o wtyczce, która wprowadza funkcjonalność sklepu online: WooCommerce to obecnie najpopularniejszy sposób na handel w sieci. WooCommerce wyróżnia się wygodą użytkowania, łatwą instalacją i szeroką funkcjonalnością, dzięki czemu system ten odpowiada już niemal za 40% rynku. Na dalszych pozycjach znajdują się za to osobne platformy, które również zapewniają szereg przydatnych funkcji. Według statystyk zebranych przez portal Datanyze czołówka wygląda następująco:

  1. WooCommerce – 38,77%
  2. Squarespace – 14,74%
  3. Shopify – 10,21%
  4. Wix Stores – 7,76%
  5. Magento – 1,09%
  6. PrestaShop – 0,62%

e-commerce, cms

 

 

Do tego nie można pominąć sklepów działających w zasadzie jako konto na innej platformie. Jednym z przykładów są sklepy na portalu Amazon, które odpowiadają za 2,94% rynku e-commerce. W Polsce popularnością cieszy się również Allegro – nie brakuje także firm prowadzących sprzedaż zarówno na własnej stronie, jak i na tym portalu.

 

 

WooCommerce – wtyczka e-commerce do WordPressa

Najczęściej wykorzystywana platforma CMS do handlu online nie jest właściwie osobną platformą, a jedynie wtyczką do innego systemu CMS – popularnego WordPressa. Niezwykle rozbudowana funkcjonalność sprawia jednak, że WooCommerce można bez wątpienia traktować jako odrębne rozwiązanie. Całość jest przygotowana w modelu open source, co pozwala korzystać z ogromnego wsparcia społeczności. Co więcej, przeważnie bez żadnych opłat można skorzystać z dodatkowych wtyczek i motywów, które jeszcze bardziej rozszerzają użyteczność WooCommerce.

 

 

WooCommerce umożliwia zarządzanie produktami i sprzedażą bezpośrednio z panelu WordPress, kontrolę stanów magazynowych, obsługę kont użytkowników i wiele więcej. Jedną z największych zalet jest bardzo łatwa instalacja i konfiguracja – przy okazji warto zaznaczyć, że sklep można dostosować do swoich potrzeb w bardzo szerokim zakresie. System oferuje wbudowane wsparcie dla funkcjonalności koszyka, bezpiecznych płatności oraz sprzedaży poprzez aplikację mobilną. Wtyczka WooCommerce jest dostępna za darmo, podobnie jak większość rozszerzeń – za niektóre z nich należy jednak zapłacić.

 

 

Squarespace: wszechstronna platforma sprzedażowa dla profesjonalistów

W przeciwieństwie do WordPressa i WooCommerce Squarespace to rozwiązanie z zamkniętym kodem źródłowym (closed source). System oferuje jednak rozbudowaną funkcjonalność, która pozwala od razu stworzyć stronę dowolnego rodzaju – w tym witrynę sklepu internetowego. Mimo tego należy zaznaczyć, że sama sprzedaż nie jest tutaj główną funkcją. CMS jest w większym stopniu dostosowany do stron dla osób z branży kreatywnej – wynika to m.in. z bardzo efektownej prezentacji treści. W efekcie funkcje handlu mogą być nieco mniej intuicyjne niż w przypadku dedykowanych platform e-commerce, choć łatwość i komfort obsługi również stoją tutaj na świetnym poziomie.

 

 

Squarespace to przede wszystkim bogaty zestaw funkcji zapewniających solidne wsparcie dla sprzedaży od samego początku. Znajdziemy tutaj m.in. liczne opcje konfigurowania produktów, dostosowywanie podatków, możliwość sprzedaży offline, a także obsługę sprzedaży usług czy produktów cyfrowych. Korzystanie z systemu wymaga opłaty abonamentowej: miesięczne stawki rozpoczynają się od 16 dolarów, jednak najtańszy pakiet z e-commerce kosztuje 23 dolary na miesiąc.

 

 

Shopify – platforma e-commerce typu „all in one”

Jedną z największych zalet Shopify jest dostęp do wszystkich niezbędnych funkcji związanych ze sprzedażą w jednym miejscu. Nie trzeba zatem instalować dodatkowych rozszerzeń czy wtyczek – sklep może działać z pełną sprawnością już po instalacji oprogramowania. Dzięki temu jest to obecnie jedna z najpopularniejszych platform e-commerce.

 

 

Shopify wyróżnia się także łatwością obsługi. Wprowadzanie zmian dotyczących produktów czy szablonów jest bardzo intuicyjne, a wszystkie funkcje związane z zarządzaniem stroną są dostępne za pośrednictwem wygodnego panelu administracyjnego. Jednocześnie można liczyć na sporą swobodę w dostosowywaniu witryny ze względu na pełny dostęp do kodu HTML.

 

 

Wix Stores – rozszerzenie platformy Wix

Działanie systemu Wix Stores wygląda podobnie jak w przypadku WordPressa i WooCommerce: Stores to jedno z rozszerzeń dla systemu CMS Wix. To w zasadzie odrębna aplikacja, która pozwala na sprawne przygotowanie sklepu internetowego o kompletnej funkcjonalności. Z użyciem Wix Stores możliwe jest oferowanie do 50 tysięcy produktów fizycznych lub cyfrowych; znajdziemy tutaj także wsparcie dla dropshippingu i innych modeli sprzedaży.

 

 

Magento lub Adobe Commerce

System Magento wyróżnia się przede wszystkim łatwością tworzenia stron sklepów internetowych. Witryny mogą być przygotowywanie z użyciem prostego narzędzia typu „drag and drop”, co znacznie przyspiesza cały proces. Platforma jest skierowana do sklepów dowolnego rozmiaru – zarówno niewielkie, jak i większe firmy mogą korzystać z licznych funkcjonalności, dostosowując działanie Magento do swoich potrzeb.

 

 

Przeszkodą mogą być jednak wysokie opłaty. Wycenę można otrzymać dopiero po kontakcie z Adobe, firmą odpowiedzialną od 2020 roku za rozwój Magento – przeważnie mowa o stawkach przekraczających nawet 100 dolarów miesięcznie.

 

 

PrestaShop – proste, wszechstronne rozwiązanie dla sklepów online

Nasze zestawienie systemów CMS e-commerce zamyka PrestaShop. Platforma jest łatwa w instalacji, obsłudze i zarządzaniu, a jej funkcjonalność można łatwo rozszerzyć za pomocą wtyczek. Całość działa w tzw. modelu freemium – podstawowe funkcje są dostępne za darmo, jednak dodatki są oferowane za określoną kwotę. Bazowy pakiet jest dość ograniczony, jednak z wykorzystaniem odpowiednich wtyczek możliwe jest bezproblemowe dostosowanie działania sklepu do swoich potrzeb.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tomasz Juśkiewicz Tomasz Juśkiewicz

Dusza towarzystwa i kreator pozytywnej atmosfery w naszym zespole. Idealny wieczór według Tomka to dobra muzyka i Lego

Kategorie

Popularne wpisy

Odbierz darmowy poradnik
Jak stworzyć konwertujący landing page

Zobacz ofertę