Czy jesteś w stanie kupić dobre logo za 100 zł? Oczywiście, że tak. Musisz natomiast pamiętać o tym, że… w totka też możesz wygrać!
Czy jesteś w stanie kupić dobre logo za 100 zł? Oczywiście, że tak. Musisz natomiast pamiętać o tym, że… w totka też możesz wygrać!
Jak wspomniałem wyżej, bardzo trudno kupić logo za niską kwotę. Dlaczego? Przejdę do procesu realizacji, aby uświadomić Ci, ile czasu potrzebne jest na zrobienie dobrego logo.
Jak widzisz, proces realizacji logo jest długi i kosztuje wiele godzin pracy. A to „tylko jeden znaczek”, prawda? Stworzenie kompleksowej identyfikacji wizualnej to usługa jeszcze bardziej złożona, a co za tym idzie – droższa.
Celowo opisałem Ci skondensowaną ścieżkę procesu realizacji logo, aby przygotować Cię do drugiej strony medalu. Wiesz już, że logo może kosztować zaledwie 100 zł, ale również 300 000 dolarów.
Z tą drugą kwotą spotkał się rebranding Xiaomi. Czy to było z ich strony szaleństwo? Niekoniecznie. Zwróć uwagę, jaką stworzyło to nagonkę w mediach, ile popularnych stron popełniło o tym artykuł. Można to śmiało uznać za przemyślaną akcję marketingową.
Dobrze, ale jaki jest koszt logo w Polsce? Cena logo oscyluje w granicach 1000-5000 zł. Zaznaczam tylko, że jest to średni koszt logo w Polsce. Osobiście uważam, że atrakcyjną i uczciwą kwotą za 2-3 propozycje jest kwota 1500-3000 zł.
Na początku warto zadać sobie pytanie – wybrać freelancera czy agencję kreatywną? Chciałbym jak i Ty, żeby temat był czarno biały i jasno wybrać jedną lub drugą propozycję, ale w branży usługowej jest to niemożliwe.
Spróbujmy więc rozpisać plusy i minusy skorzystania z usług agencji oraz freelancera:
Podsumujmy powyższą ilustrację:
Zdaję sobie sprawę, że powyższe argumenty mogą wyglądać jednoznacznie, ale weźcie pod uwagę, że jest to stereotypowy obraz freelancera oraz agencji. Łatwo można podważyć argumenty z perspektywy różnych doświadczeń.
Początkujący przedsiębiorcy często popełniają błąd w wyborze najtańszego logo. Pamiętaj, że Twoja firma musi dawać jakość. Powinna wyróżnić się na tle konkurencji. Inaczej nawet z najlepszym produktem nie będziesz w stanie go sprzedać. Moją sugestią jest, aby nowy biznes rozpoczynać w myśl zasady „Jakość pamięta się o wiele dłużej niż cenę”.
Wypiszę kilka czynników, na które powinieneś zwrócić uwagę przy wyborze oferty. Profesjonalne logo musi być:
Dodaj komentarz