Czy jesteś w stanie kupić dobre logo za 100 zł? Oczywiście, że tak. Musisz natomiast pamiętać o tym, że w totka też możesz wygrać! Trzeba mieć niesamowite szczęście, aby stworzyć dobre logo w niskiej kwocie, jednak jest to możliwe.
Czy jesteś w stanie kupić dobre logo za 100 zł? Oczywiście, że tak. Musisz natomiast pamiętać o tym, że w totka też możesz wygrać! Trzeba mieć niesamowite szczęście, aby stworzyć dobre logo w niskiej kwocie, jednak jest to możliwe.
Jak wspomniałem wyżej – obecnie bardzo trudno kupić logo za niskie kwoty. Dlaczego? Przejdę do procesu realizacji, aby uświadomić Ci, ile czasu potrzebne jest na zrobienie dobrego logo.
Jak widzisz, proces realizacji jest długi i kosztuje wiele godzin pracy. A to tylko logo! Warto również zadbać o odpowiednią identyfikację wizualną.
Celowo opisałem Ci skondensowaną ścieżkę procesu realizacji logo, aby przygotować Cię do drugiej strony medalu. Wiesz już, że logo może kosztować zaledwie 100 zł, ale również 300 000 dolarów! Nawiązuję tutaj oczywiście do ostatnio popularnej w Internecie sytuacji stworzenia nowego logo przez Xiaomi (właściwie to rebrandingu). Szaleństwo? Niekoniecznie. Zwróć uwagę, jaką stworzyło to nagonkę w mediach, ile popularnych stron popełniło o tym artykuł. Można to śmiało uznać za przemyślaną akcję marketingową.
Dobrze, ale jaki jest koszt logo w Polsce? Cena logo oscyluje w granicach 1000-5000 zł. Zaznaczam tylko, że jest to średni koszt logo w Polsce. Osobiście uważam, że atrakcyjną i uczciwą kwotą za 2-3 propozycje jest kwota 1500-3000 zł.
Na początku warto zadać sobie pytanie – wybrać freelancera czy agencję kreatywną? Chciałbym jak i Ty, żeby temat był czarno biały i jasno wybrać jedną lub drugą propozycję, ale w branży usługowej jest to niemożliwe.
Spróbujmy więc rozpisać plusy i minusy skorzystania z usług agencji oraz freelancera
Nawiązując do ilustracji powyżej – opiszę pokrótce każdy z podpunktów, ponieważ nie jest to tak oczywiste. Plusy i minusy mogą uplasować się inaczej na przykładzie różnych agencji oraz freelancerów.
Zdaję sobie sprawę, że powyższe argumenty mogą wyglądać jednoznacznie, ale weźcie pod uwagę, że jest to stereotypowy obraz freelancera oraz agencji. Łatwo można podważyć argumenty z perspektywy różnych doświadczeń.
Początkujący przedsiębiorcy często popełniają błąd w wyborze najtańszego rozwiązania. Pamiętaj, że Twoja firma musi dawać jakość. Musi wyróżnić się na tle konkurencji. Inaczej nawet z najlepszym produktem nie będziesz w stanie go sprzedać. Moją sugestią jest, aby nowy biznes rozpoczynać w myśl zasady „Jakość pamięta się o wiele dłużej niż cenę”.
Wypiszę kilka czynników, na które powinieneś zwrócić uwagę przy wyborze oferty. Profesjonalne logo musi być:
Jak wynika z powyższego tekstu – nie da się określić kwoty za logo. Wahania sięgają od groszowych kwot aż po miliony. A kogo wybrać? Agencję czy freelancera? Wybór należy do Ciebie. Jeżeli prowadzisz biznes, z pewnością wiesz, jaki krok będzie dla Ciebie najlepszy. Zbierz oferty, porównaj i wybierz tę, która spełnia Twoje oczekiwania jakościowe i cenowe.
Chyba jednak 300000 za logo xiaomi to dosyć dużo 🙂