Jak stworzyć skuteczną animację reklamową? - Codium | Software House

Jak stworzyć skuteczną animację reklamową?

Projektowanie Marketing Wszystkie
15/07/2022
3 min

Statyczne treści i fotografie to nie jedyny sposób na wizualną reklamę firmy. Warto zwrócić uwagę także na animacje, które będą w stanie skutecznie przekazać sporo informacji w bardzo krótkim czasie. Jak stworzyć animację reklamową, która przekona odbiorców?

Czym jest animacja reklamowa?

Animacja reklamowa to sekwencja obrazów, które układają się w spójną całość mającą przekazać określoną treść marketingową.

 

Znaczenie ma tutaj przede wszystkim styl przekazu – warto postawić na prostotę i przejrzystość, by treść bez problemu zapadła w pamięć każdemu odbiorcy. Animacja reklamowa to popularny wariant marketingu wideo, który często wiąże się ze znacznie niższymi kosztami, niż nakręcenie standardowego klipu reklamowego.

 

Całość lub większość animacji jest wykonana z użyciem narzędzi komputerowych. Dzięki temu twórcy mają ogromną swobodę – nie ograniczają ich lokalizacje i aktorzy, czy nawet prawa fizyki.

 

Taka forma przekazu odznacza się przede wszystkim możliwością bardzo efektywnego trafienia do odbiorcy. Jak stworzyć skuteczną animację reklamową? Należy pamiętać przede wszystkim o kilku ważnych regułach, które zwiększą efektywność takich działań.

Projektowanie animacji: najważniejsze zasady

Jak stworzyć animację reklamową? By liczyć na najlepszy efekt, warto mieć na uwadze parę istotnych zasad. Oto najważniejsze z nich.

  1. Przedstaw ciekawą historię – storytelling w marketingu wideo to idealny wybór, aby zainteresować odbiorców.
  2. Zadbaj o emocje w przekazie – pokaż korzystne cechy czy pozytywny wpływ Twoich usług lub produktów. W materiałach wideo można zrobić to na wiele sposobów.
  3. Pamiętaj o dostosowaniu przekazu do grupy docelowej – to istotne przy wszystkich działaniach marketingowych.
  4. Postaw na humorystyczne spoty – dzięki temu Twoja firma na pewno zostanie zapamiętana.
  5. Wyróżniaj się – w animacji nie ma ograniczeń. To doskonałe warunki do wprowadzenia czegoś, co nada Twojej reklamie prawdziwej unikalności.
  6. Nie zapomnij o dopasowaniu stylu oraz tonu reklamy do identyfikacji wizualnej Twojego przedsiębiorstwa.

Animacja reklamowa – znane przykłady, na które warto zwrócić uwagę

Gdzie szukać inspiracji do projektu animacji reklamowej? Warto spojrzeć na przykłady firm, które odniosły sukces z wykorzystaniem takiego medium. Jedną z nich jest Coca-Cola – to przedsiębiorstwo, które od lat może pochwalić się rewelacyjnym podejściem do marketingu.

 

W 2006 roku Coca-Cola wypuściła klip „Happiness Factory”, który łączy animację ze standardowymi treściami wideo. Całość w humorystyczny sposób przedstawia proces powstawania butelki legendarnego napoju wewnątrz automatu, przenosząc widza do tytułowej „fabryki szczęścia”.

 

Co stoi za sukcesem tej reklamy? To przede wszystkim połączenie dwóch elementów: kreatywności i odniesienia się do emocji.

  • Kreatywne podejście – animowane postaci wyglądają jak dosłownie wyjęte z innego świata; to doskonały przykład wykorzystania nieograniczonych możliwości animacji.
  • Emocjonalny przekaz – każdy animowany „pracownik” dokłada wszelkich starań, by napełnić butelkę szczęściem, dzięki czemu widzowie mają odczucie, że za każdym napojem stoi prawdziwa troska o samopoczucie kupujących. Całość jest dodatkowo okraszona przyjemną i relaksującą muzyką.

Nie sposób pominąć także kampanii edukacyjnej australijskiego metra pod tytułem „Dumb Ways to Die”, która przedstawia… głupie sposoby na śmierć. Jej celem jest zwiększanie świadomości na temat bezpieczeństwa przy torach kolejowych.

 

Spot odniósł ogromny sukces, został obejrzany przez niemal 300 mln osób na portalu YouTube, a na jego podstawie powstała popularna gra mobilna.

 

Czynniki stojące za sukcesem tej animacji są bardzo podobne, jak w przypadku reklamy Coca-Coli – genialny pomysł, wyróżniające się postacie, emocje, a także przyjemna dla ucha oprawa muzyczna. Zastanawiając się, jak stworzyć skuteczną animację reklamową, z pewnością warto postawić właśnie na te elementy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Eryk Kałużny Codium Eryk Kałużny

Zainteresowany designem, fotografią i wszelką inną aktywnością artystyczną. W życiu prywatnym jeździ na rowerze szosowym i słucha muzyki elektronicznej.

Kategorie

Popularne wpisy

Odbierz darmowy poradnik
Jak stworzyć konwertujący landing page

Zobacz ofertę