Chcąc zintegrować działania w social mediach z prowadzeniem sklepu, warto postawić nie tylko na przygotowanie fanpage’ów i publikowanie postów. Wiele platform e-commerce oferuje różne wtyczki, które pozwalają na sprawne połączenie z portalami społecznościowymi. Co istotne, mogą one dodatkowo zwiększać funkcjonalność witryny, na przykład poprzez udostępnienie wygodnego formularza do kontaktu za pośrednictwem social mediów. Kolejnym obszarem, na który warto zwrócić uwagę, są rozwiązania typu SSO („single sign-on” – pojedyncze logowanie), czyli możliwość logowania z użyciem profili na portalach takich jak Facebook czy Instagram.
Funkcje social mediów na kartach produktowych
Przy integracji sklepu z mediami społecznościowymi warto skupić się m.in. na karcie produktu. To właśnie ten obszar witryny ma często największe znaczenie pod względem decyzji zakupowych. W tym miejscu klienci mogą zdobyć najważniejsze informacje o produkcie, a także rozpocząć realizację zamówienia. Dobrym pomysłem będzie wykorzystanie tej przestrzeni do zamieszczenia przydatnych funkcji społecznościowych. Najprostszym przykładem jest udostępnienie przycisków „Lubię to” i „Udostępnij”, które pozwolą na podzielenie się produktem ze znajomymi, co pozwoli w naturalny sposób promować sklep.
Warto przy tym podkreślić, że istotne będzie połączenie karty produktowej nie tylko z Facebookiem. Inne portale społecznościowe i aplikacje również odgrywają ważną rolę. W zależności od grupy docelowej można postawić na różne serwisy, takie jak Instagram, TikTok czy Twitter. Ostatecznie wybór powinien zależeć od charakterystyki sklepu i oferty, podobnie jak w przypadku innych działań związanych z integracją sklepu z mediami społecznościowymi.
Logowanie do sklepu za pomocą profilu na portalu społecznościowym
To zadanie, które niekiedy wymaga nieco większej ingerencji w funkcjonalność strony, jednak zależnie od wybranej platformy e-commerce może ograniczać się po prostu do instalacji odpowiedniej wtyczki. Wprowadzenie możliwości logowania przez zewnętrzne serwisy może mieć spory wpływ na współczynnik konwersji – to dobry sposób na zachęcenie klientów, którzy nie chcą zakładać osobnego konta w sklepie. W tym celu można wykorzystać nie tylko media społecznościowe, lecz także m.in. integrację z Google czy Apple. Jest to szczególnie wygodne rozwiązanie dla klientów, którzy trafiają na stronę sklepu za pośrednictwem postów w mediach społecznościowych.
Integracja sklepu ze sprzedażą na Facebooku
Warto zwrócić uwagę również na funkcje sprzedażowe dostępne w samych portalach. Najlepszym przykładem jest Facebook, który nie tylko dysponuje własnym marketplace, lecz także umożliwia stworzenie zakładki sklepu przy fanpage’u firmy. Dzięki temu klienci mogą bez problemu dokonać zakupu bez wychodzenia ze strony lub aplikacji Facebooka, a dodatkowo sprawnie podzielić się produktami ze znajomymi. Co istotne, narzędzia Facebooka umożliwiają automatyczny eksport i synchronizację listy produktów pomiędzy sklepem a profilem firmy.
Dodaj komentarz